Fandom

جامعهٔ مرکزی

شروع ویکیای جدید

۱۶صفحه‌ها در
این ویکی
Add New Page
گفتگو0 Share

شما می‌توانید با پر کردن فرم درخواست 'شروع ویکیای جدید' را درخواست کنید. لطفا قبل از درخواست برای ویکی جدید این صفحه را بخوانید.

لطفا به خاطر بسپارید که پیشنهاد ویکی شما می‌تواند قبل از ساخته شدن تغییر کند.

بررسی کنید آیا ویکی شما منطبق بر سیاست ویکیا استویرایش

ویکی‌ها باید گروه زیادی از کاربران را برای بقای آن در مدت زمان طولانی جذب کند. ویکی‌های شخصی و ویکی‌ جداگانه برای مدارس مجاز نیست، ولی ویکیای چرک‌نویس خوشامدگوی تمام مطالب می‌باشد. اگر موضوع پیشنهادی شما بسیار محدود باشد، از شما درخواست خواهد شد که آن را وسیع‌تر کنید و ایده خود را به صورت زیر بخش ویکیای بزرگتر اضافه کنید. متناوبا، شما آزادید که ویکی کوچک خود را در ویکیا چرک‌نویس آغاز کنید. بررسی کنید ببینید که آیا ایدۀ شما از قبل در ویکیاهای موجود نمی‌باشد. بررسی کنید که آیا ایدۀ شما نمی‌تواند قسمتی از Wikimedia project باشد. برای اطلاعات بیشتر سیاست ساخت ویکیا را ببینید. قبل از شروع ویکی جدید اطمینان خاطر کنید که قبول کرده‌اید از تمام سیاست‌های ویکیا پیروی کنید. به طور مثال، اگر شما ویکیی میخواهید که فقط مدیران قابلیت ویرایش آنرا داشته باشند، ویکیا مکان مناسب شما نیست. شما اجازه محافظت صفحه‌ها را ندارید مگر اینکه مجوز مستندات آزاد گنو باشد یا مورد خرابکاری زیادی قرار گرفته باشد.

برای پروژه‌تان برنامه‌ریزی کنیدویرایش

تصمیم بگیرید که هدف ویکی شما چه خواهد بود. از قبل ماموریتتان را بنویسید.

لازم است که شما یک عنوان و نام برای ویکی خود انتخاب کنید. در فرم درخواستتان، شما باید توصیفی از ویکی خود را بدهید، می‌توانید اطلاعات بیشتری به ما بدهید. شما همچنین باید افراد مشتاقی برای کمک کردن به شما برای ساخت مطالب ویکیا پیدا کنید. یک مرحله اختیاری این که می‌توانید نقشه خود را توسط دیگران ارزیابی کنید. نقشه ویکی خود را در proposed wikis forum مطرح و اصلاح کنید، و یا یک سری صفحه به صورت امتحانی در ویکی چرک‌نویس در ویکیا چرک‌نویس بسازید.

درخواست ساخت ویکیویرایش

شما در هر زمان می‌توانید در ویکیا چرک‌نویس ویکی-کوچک خود را بسازید . بعدا می‌توانید ویکی خود را به یک ویکیای جداگانه منتقل کنید. شما با ایجاد حساب کاربری و پر کردن فرم درخواست ویکی می‌توانید ویکیی جدیدی را شروع کنید. تمام جاهای خالی در فرم درخواست باید پر شوند. اگر اطلاعات کافی درباره ویکی درخواستی ندهید ممکن است که درخواست شما رد شود. اگر در مورد درخواستتان مطمئن نیستید، می‌توانید نظر خود را اول در ویکی‌های پیشنهادی مطرح کنید. یکی از افراد گروه ویکیا درخواست شما را بررسی خواهد کرد و در بالای صفحه رد شدن و یا قبول شدن درخواستتان را اعلام خواهد کرد. متناوبا، ممکن است کارمندان و کاربران قبل از اعلام نتیجه از شما سوالاتی بپرسند.

به میلینگ لیست بپیوندیدویرایش

تمام وبگاه‌های ویکیا به همراه یک لیست ایمیل‌ها مجانی می‍‌آیند. بهتر است که شما به میلینگ لیست ویکی درخواستی خود بپیوندید، و همچنین به لیست ایمیل‌های ویکیای مرکزی، که در هر روز حاوی پیغام‌های معددی است و می‌تواند شامل اطلاعات مهم مانند زمان‌های از پیش‌بینی شدۀ از کار افتادن سرور ‌باشد.

ساخت صفحه اصلیویرایش

محل پیش فرض صفحه خانه در صفحه اصلی است، و یا ترجمه این برای ویکی‌هایی که به زبان فارسی نیستند. شما می‌تواند آن را تغییر ندهید، کار خود را انجام می‌دهد. ولی در هر زمان شما می‌تواند آن را انتقال (یعنی تغییر نام) دهید. وقتی شما صحفه خانه را تغییر نام دادید، باید مدیاویکی: Mainpage را هم تغییر دهید. فقط مدیران و یا افرادی که اختیار مدیرت در ویکیا (ویکیای شما) دارند می‌توانند آن را تغییر دهند. این تغییر برای جلوگیری از تغییر مسیر بسیار مهم است زیرا این صفحۀ ورودی ویکی شما است.

بهبودی بخشیدن به ویکیویرایش

لطفا برای جزییات بیشتر از آن‌هایی که در این صفحه بیان شد Help:Improving your Wikia را ببینید. Help:Improving your Wikia شامل changing your logo می‌باشد.

همچنین توضیحات ویکی و گسترش را ببینید.

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی